onsdag den 2. februar 2011

Taiko og designbutik

Taiko er japanske trommer. De findes i mange forskellige størrelser og man bliver helt blæst bagover, når de begynder at tromme på dem. Jeg oplevede en taikotrommeopvisning første gang forrige sommer og blev helt facineret af dem, det er en total oplevelse, der er svær at beskrive. Den gruppe jeg har set, nu et par gange, består af børn fra en karateklub i Valby og trommerne de spiller på, fik jeg en mulighed for selv at prøve. Jeg havde tilmeldt mig en workshop. Det ser let ud, men...næh nej -som så meget andet kræver det øvelse, og så alt det man skal huske. Stå på en bestemt måde, alle trommerytmerne, små lyde, hop og bevægelser, armen frem og så lige lodret op og så slå, som i et spørgsmålstegns-sving, men det var rigtigt sjovt at prøve i 2 timer. Glæder mig til at opleve dem igen når de giver opvisning til marts i Valby kulturhus.


Glemte at få taget et billed, mens vi spillede, var meget optaget og koncentret......


Skulle vejen komme forbi Fields i den løbende tid kan det anbefales at kigge forbi "Designbutikken" (tror det en af disse pop-up butikker der kun består i en kort periode). Det er en butik med en masse forskellige små og nye designere, med alt fra tøj, smykker, taskere, boligtilbehør og meget andet. Der var blandt andet disse sjove strikket strømpelamper fra Linedyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar